Hoe word ik vindbaar in Google?
Denk jij wel eens, hoe word ik beter vindbaar in Google? Gebruik ik wel de juiste zoektermen? Mijn antwoord is simpel ik leg je het in deze blog uit. Hoe ben jij op deze pagina gekomen? Waarschijnlijk wil je weten hoe je online je vindbaarheid kan verbeteren. Dus is het logisch dat je gaat zoeken met termen als; hoe kan ik beter zichtbaar worden in Google, of hoe kan ik mijn website beter laten zien.
Vaak denken mensen dat je website hoger kan laten scoren met een zoekwoord of aantal zoekwoorden in een tekst. Maar is dit wel zo?
In SEO presentaties begin ik dan ook vaak met de basis van de marketing.
Wie is je klant, wat wil je klant en waarom koopt een klant? En waarom bij moet hij een product of dienst van jou afnemen?
Waarom zijn mensen op zoek naar iets in Google?
Waarschijnlijk hebben ze hebben een probleem en zoeken naar een oplossing.
Voorbeeld wanneer jij een blog gaat schrijven over ‘mijn gootsteen zit verstopt’. Welke zoekterm zou je dan gebruiken, gootsteen ontstoppen? Want met een zoekwoord onderzoek komt dit naar voren. Het resultaat is dan een maandelijkse zoekvolume van 6,6K! Wow! Of niet?
Hoe groot is de kans dat jou pagina op dit zoekwoord gaat ranken? Ik weet zeker dat de kans erg klein is of erger helemaal niet. Waarom focus jij niet waar je klant echt naar op zoek is? Hij wil geholpen worden met het oplossen van zijn gootsteen probleem. Dus schrijf een pagina waar jij je klant mee kan helpen. Focus je niet altijd op een zoekvolume zeker niet wanneer er een hoog zoekvolume op zit.
Kortom, hoe word ik vindbaar in Google. Schrijf voor je klant en niet voor Google met een tekst die vol zoektermen zit.